Les valoracions
dels clients són molt importants per a agències de viatges.
Les agències de
viatges utilitzen la informació que els viatgers faciliten per fer una millor selecció de quins són els millors hotels. Desprès de cada viatge o escapada sempre es pregunta la satisfacció dels clients respecte els serveis rebuts.
És una eina per
notificar amb antelació debilitats que es poden trobar els clients en cas que
els viatgers optin per opcions amb grans crítiques.
Un estudi ha
analitzat 20.000 opinions desfavorables d'hotels i ha elaborat un rànquing amb
les causes que provoquen major malestar entre els clients d'aquests
establiments.
- Segons aquest estudi, la causa principal, amb un 65,5% de queixes, son els pagaments extra que s'han de fer en alguns hotels. Com per exemple, la taxa turística, el cost addicional per a serveis com la Wi-Fi, aparcament, esmorzar, etc.
- En el segon lloc, esta la distància que té l'establiment respecte el nucli històric de la ciutat, les males ressenyes de la situació on es troba,.... opinió compartida entre els 53.9% dels enquestats.
- L'escassa varietat en el bufet d'esmorzar o dinar(48.2%), està situat en el tercer lloc d'aquest rànquing.
- La següent crítica ja entrant en les habitacions. La incomoditat de llits (45.9%) i la brutícia a les habitacions (43,1%) se situen com les raons que més incomoden.
- L'amabilitat del personal amb 35.2% es posiciona com la sisè motiu pel qual els clients reclamen
- La mala qualitat de l'esmorzar (32,9%) són motiu per insatisfacció i el nivell de soroll a les habitacions (30.6%) ocupen les posicions setena i vuitena d'aquest rànquing. Una mala relació qualitat-preu és queixa 29,9% dels enquestats.
- Si l'hotel no resulta ser tan bó com semblava des de les fotografies, les descripcions o els vídeos que és mostren provoca una forta aversió al 29,9% dels clients.
Mirar webs de
puntuació d’establiments turístics es una bona opció per a comparar. Però cal
anar molt en compte en quins comentaris en fixem. Cal dir, que quan estem
satisfets d’un servei no acostumem a dir res, però en canvi, quan tenim una
queixa ens fem escoltar.
En algunes
ocasions la procedència del comentari també pot ser dubtosa. Em de saber veure
entre línies i no nomes quedar-nos en una sola web de comparació d’hotel. Nosaltres
recomanem Tripadvisor.
Un bon client és queixa quan hi ha un motiu i ho reclama educadament a la recepció de l'hotel. En algunes ocasions el preu de la reserva ja indica que no ens trobarem amb molt de luxe, i no podem exigir un servei que no em pagat.
En cas de trobar-nos amb algun problema podem fer ús de les cartes de reclamació que podem demanar a recepció. A part podem respondre als qüestionaris de satisfacció que trobem a l'habitació.
En el retorn a casa també podem dirigir-nos a la nostra agència i fer la reclamació pertinent.
No hay comentarios:
Publicar un comentario